Noviny už nikdo nečte. Tištěný časopis jsem nedržela v rukou ani nepamatuji. Na televizi se vůbec nedívám. Říkáte tohle také, když se vás někdo zeptá, jaká média sledujete? Je pravda, že tradičním médiím stále ubývají čtenáři a diváci. I tak ale mohou pro vaše PR jako podnikatelky nebo značky udělat psí službu. Jakou?
Když o sobě a svých službách dáváte vědět, využíváte jistě sociální sítě, máte prezentaci na webu, tvoříte obsah, jste součástí různých komunit i oborových organizací, v katalogu podnikatelek nebo spolupracujete s jinými lidmi. To vše je ohromně důležité. Ale dělají to tak všichni. Dá vám tak práci vyniknout, trvá dlouho, než optimalizujete svůj obsah pro vyhledávače, dosahy na sítích klesají, proto si musíte platit reklamu.
Co vám může pomoci odlišit se a dostat k lidem, na které svým vlastním marketingem zatím nedosáhnete? Média. Fungují totiž tak, že vás představí už svému vybudovanému publiku. A to je u tradičních médií většinou hodně velké – desetitisíce i statisíce lidí.
Prestiž médií zůstává
Jak jsem zmínila výše, zmenšuje se masa lidí, které můžete prostřednictvím médií oslovit. A navíc v ní nemusí být převaha vašich ideálních klientů. A už vůbec to nefunguje pokaždé tak, že ten, kdo si o vás přečte nebo vás uvidí, ihned nakoupí.
Hlavní síla médií pro podnikatelky ve službách i ty, pro které je hlavní činností online podnikání, je momentálně v něčem jiném. Je ve značce médií, velkých titulů a oblíbených pořadů, jejichž prestiž si můžete „půjčit“, na chvíli nebo dlouhodobě.
Jak to funguje? Vyjde-li o vás článek nebo jste hostem vysílání, poslouží vám to primárně jako zajímavý prvek do vašeho vlastního obsahu a také jako důležitý prodejní argument. Důkaz pro vaše stávající i potenciální zákazníky, že jste osoba na svém místě, ta pravá odbornice na vaše téma. Přidá vám to na důvěryhodnosti. Lidé získají pocit, že nejste obyčejná (a co si budeme povídat, obvykle to zvedne sebevědomí i vám osobně).
Využívají toho zahraniční i tuzemské online podnikatelky, jako třeba byznys mentorka a lektorka pro úspěšné prodejní texty a kampaně Ingrid Dach.
Jak zužitkovat medializaci
Možností, jak využít vašeho zviditelnění v médiích, je mnoho. Kreativitě se meze nekladou. Mezi ty nejběžnější způsoby patří třeba:
- komunikace směrem k vaší komunitě o mediálním výstupu už v momentě jeho vzniku (sociální sítě, newsletter apod.),
- blogový příspěvek nebo jiné trvalé umístění na váš web,
- opakované připomenutí např. příspěvků na sociálních sítích o vystoupení v médiích v delším čase (výročí vystoupení, opakované dotazy – odkážete na odpověď , kterou jste zmínili v médiích apod.),
- reklamní příspěvek s využitím fotografie z vysílání pro propagaci vaší služby/magnetu nebo odkazu na článek,
- zařazení loga prestižních médií na prodejní stránku nebo landing page,
- zakomponování mediálního výstupu do prodejní sekvence nebo kampaně (videoklip na začátku webináře, odkaz v e-mailové sérii apod.).
Chcete-li se inspirovat konkrétními příklady, stáhněte si zdarma miniprůvodce, jak zužitkovat medializaci.
Medializací to nekončí, ale začíná
Dá se tedy říct, že otisknutím rozhovoru s vámi v časopise nebo vystoupením v televizním pořadu to pro podnikatelky paradoxně nekončí, ale začíná. Abyste privilegia, která díky médiím získáváte, skutečně zužitkovali i byznysově, je třeba s vašimi mediálními výstupy chytře pracovat. I to je public relations.
A platí to vlastně pro jakýkoliv jiný obsah. Ať se jedná o online rozhovor, tematický týden v určité komunitě, online magazín nebo váš vlastní blogový příspěvek. Bez té správné distribuce do pole pozornosti lidí, pro které je určený, nemůže naplnit svůj potenciál.
Obsah v už zavedených a uznávaných titulech ten potenciál má velký. Usilujte proto o něj ve svém marketingu. Ráda na tom s vámi budu pracovat. Jsem PR konzultantka se zkušenostmi přímo z médií, proto vím, co novináři potřebují. Pomáhám ženám zpřístupňovat tento svět a využívat sílu médií pro posílení osobní značky i podnikání.