Rubrika: Podnikání

Tři tipy na programy pro podnikatelky pohledem jejich úspěšných absolventek

V Česku existují programy a akcelerátory zaměřené na začátky či rozvoj podnikání žen. Těch totiž stále podniká výrazně méně než mužů. Je proto potřeba podpora v podobě rozvoje potenciálu, zvýšení sebevědomí, ale i překonávání překážek, se kterými se specificky ženy v podnikání potýkají. Tři takové programy – AWE, Akademii pro budoucí zakladatelky a Silnější hybatele – přibližují jejich úspěšné absolventky.

Přečtěte si více

Jak pomáhá mentoring pracujícím mámám? Čtyři ženy sdílí svou zkušenost

Chcete-li být úspěšné v práci nebo podnikání a zároveň v roli mámy, najděte si mentorku. Někoho, kdo už prošel nebo prochází podobnou životní zkušeností a může vám ji předat. Shoduje se na tom čtveřice žen zapojená do mentorigového programu platformy M.arter. Co všechno řeší, jak spolupracují a proč by to doporučily i ostatním, sdílí jak z pozice mentorek, tak jejich mentee.

Přečtěte si více

Tři způsoby jak nakládat s financemi efektivně i ekologicky

Peníze jsou novodobé volební lístky. Můžete s nimi nakládat podle svého uvážení, v souladu s vlastními hodnotami. U žen mezi ty stále častější patří udržitelnost a ekologie. Promítají se do oblasti nákupního chování i investic. Konkrétní způsoby přibližují tři finanční mentorky a lektorky. Efektivní i ekologická správa financí ale nemůže začít u ničeho jiného než u budování finanční rezervy. 

Přečtěte si více

Čeští tvůrci a lokální značky odkryjí, co zahrnuje cena jejich výrobků. Startuje Měsíc férových cen

Kolik stojí ručně šitá hračka, podomácku vařená marmeláda nebo napsání a vydání knížky? Mnohdy moc pro ty, kteří netuší, co cena skutečně zahrnuje a jak se jim může investice do takového produktu vyplatit. Právě na to chce upozornit iniciativa Měsíc férových cen. Během listopadu v ní odkryjí čeští tvůrci a malé značky, co vše se skrývá za cenovkou jejich výrobků a proč by u nich zákazníci měli čas od času nakoupit.

Přečtěte si více

Tvorba a řemeslo je podnikání i způsob života, přibližují tři úspěšné tvůrkyně. Láká vás to také?

Rukodělná či jakákoliv tvůrčí činnost může být vaší srdcovou záležitostí. Dá se jí ale i uživit? Přetavit koníček v podnikání? Trojice úspěšných žen je důkazem toho, že ano. Přesvědčte se sami. Šperkařka, módní návrhářka i autorka hraček a pohádek sdílí svůj příběh i rady a tipy pro ty, kteří se chtějí na cestu tvůrčího podnikání vydat.

Přečtěte si více

Jak být lepší podnikatelkou?

Sólo-podnikání, na volné noze nebo pod vlastní značkou, kterou může být i vaše jméno, je většinou one (wo)man show. A vyžaduje tak neustálou práci na sobě i byznysu. Jak jej rozvíjet a stát se lepší podnikatelkou? Čtyři ženy vám z jejich vlastní expertízy doporučí oblasti, na které je dobré se zaměřit. Ať už jde o strategii, důvody proč podnikáte, bezchybnou sebeprezentaci nebo sebevyjádření a komunikaci.

Přečtěte si více

Péčí o domov k úspěšnému podnikání

Že to zní jako neskloubitelná disciplína, pečovat o domov, a zároveň úspěšně podnikat? A ještě ke všemu mít obě oblasti ve stavu, kdy se navzájem podporují? Inspirujte se příklady tří žen, které mají na desítkách klientek i své vlastní praxi potvrzené, že opravdu záleží na místě, kde pracujete a čím se u toho obklopujete. A že domov, ve kterém proudí správná energie, vám může přímo umetat cestu k pracovním úspěchům.

Přečtěte si více

Co vám může přinést spolupráce v podnikání?

Výhodou online světa je, že boří mnohé hranice, na které narazíte ve fyzické realitě. Otevírá vám možnosti spolupráce, při kterých nejste omezené vzdáleností. A to může být pro projekty mnohdy klíčové. Proč toho tedy nevyužít? Jaké jsou výhody spolupráce v podnikání pro vás samotné a vaše klienty? Kde navázat vhodné kontakty? A jak poznat, že spolupráce pro vás bude úspěšná? Svůj náhled sdílí tři ženy, které propoují své know-how ve společném projektu. 

Přečtěte si více

Jak využít ženskou cykličnost v osobním životě i podnikání?

Ženy a jejich vnímání se přirozeně proměňují v průběhu měsíce. V různých fázích menstruačního cyklu se mění fyzicky, duševně i emocionálně a s tím doznává změn i jejich produktivita nebo tvořivost. Čtveřice žen sdílí svůj náhled na cykličnost a také vlastní zkušenosti s vědomým zohledněním této proměnlivosti v podnikání. Nechte se jimi inspirovat.

Přečtěte si více

Jak úspěšně proplouvat online světem a přitom osobně povyrůst?

Podnikání je cestou duchovního rozvoje. A odehrává-li se výhradně nebo alespoň částečně v online prostředí, může to být pěkný fičák. Jeho charakteristikou je totiž rychlost, dynamika, růst, ale zároveň pomíjivost, náročnost i pozlátko. Naštěstí v tom nejste samy. Zkušenosti, jak online světem úspěšně proplouvat a přitom zůstat sami sebou, maximálně osobnostně růst, s vámi sdílí pětice žen ze své vlastní i byznysové perspektivy.

Přečtěte si více

4 cesty k harmonii mezi podnikáním a rodinným životem

Co by se ve vašem životě muselo změnit, abyste nastolili harmonii mezi podnikáním a rodinným životem? Jak takového souladu dosáhnout i s dětmi „za krkem“? Čtveřice žen přibližuje cesty, které jim osobně fungují. A zároveň vás na nich mohou provázet. Protože taková harmonie přináší tvůrčí energii, ze které čerpáte vy, vaše okolí i váš byznys.

Přečtěte si více

Nebuďte na všechno sami. Úspěšné podnikání stojí na spolupráci

Už vás nebaví být na veškerou agendu spojenou s vlastním podnikáním sami? Pak je načase začít spolupracovat s ostatními lidmi. Ať už se jedná o delegování části vašich povinností, navazování spolupráce v rámci propagace služeb či produktů nebo o spolupráci ve smyslu vytváření podnikatelských partnerství, jde vždy o cestu vpřed. Když tedy víte, jak na to a čeho se zároveň při spolupracování vyvarovat. Pomoci vám v tom mohou tipy od čtyř specialistek.

Přečtěte si více

3 tipy jak využít rituály v podnikání

Rituály nás provází od pradávna a mají velký význam pro naše životy. Jejich sílu ale oceníte i v podnikání nebo jakékoliv soustavné činnosti, kterou vykonáváte. Hlubším významem rituálu je totiž vědomý přerod. Jak k němu přistoupit a využít jej právě jako podnikatelky vám osvětlí trojice žen, které rituály běžně provádí. 

Přečtěte si více

Mindset vs. know-how: Co ženám nejčastěji brání uspět v podnikání?

Přemýšleli jste někdy, co dělí úspěšné podnikatelky od těch neúspěšných? Je to spíše mindset nebo know-how? Podle dvou zkušených byznys mentorek bývají hlavní překážkou různé bloky a limity, které si ženy do podnikání přinášejí. Zároveň ale nastavení mysli často nefunguje samo o sobě bez strategie a znalosti podnikatelských a marketingových principů. Jak tedy tyto dvě klíčové oblasti skloubit a dosáhnout kýžené podnikatelské prosperity?

Přečtěte si více

Šárka Rooya: Úspěšní rukodělci prodávají svým příběhem a osobní energií

Šárka Rooya Jiřičná pomáhá rukodělcům vytvořit fungující byznys. Sama je totiž dlouhodobě úspěšnou tvůrkyní – pod svou osobní značkou nejraději vine skleněné korálky, provozuje e-shop a o tvoření ráda píše, točí videa i učí techniky, které sama používá. Díky své vlastní energii neustále roste – na začátku roku dokázala za tři měsíce od první myšlenky spustit kampaň na mentoring pro rukodělce, která byla ve výsledku milionová. A momentálně v programu tvoří akční plán pro start a rozvoj byznysu jedenácti tvůrců.  O své bohaté zkušenosti se sympatická “královna korálků” podělila v rozhovoru.

Přečtěte si více

Kristýna Maková: Díky smysluplné tvorbě obsahu se stává podnikání viditelnější a udržitelnější

Kristýna Maková provádí nejen Prahou křížem krážem, ale také cestami a zákoutími tvoření obsahu. Právě takzvaný content marketing a strategie při tvorbě obsahu mohou být důležitým prvkem vašeho podnikání. Kristýna totiž vnímá obsah jako formu zákaznické péče v on-line světě i jako prostředek tvoření a budování vztahu s klienty. A v rozhovoru sdílí několik tipů, jak tento přístup nejlépe převést do praxe.

Přečtěte si více

Začít podnikat ve zralém věku? Čtveřice úspěšných žen ukazuje svými příběhy, že to jde

Taky máte občas pocit, že svět patří mladým a že kdo nezačal podnikat nebo nezaložil startup, když byl dvacetiletý, ten už nemá šanci? Že podnikání není zkrátka pro zralý? Čtyři ženy, které se staly samy sobě šéfem až po čtyřicítce nebo padesátce, se podělily o své příběhy, že na start podnikání není nikdy pozdě. S čím se potýkaly a co doporučují ostatním? 

Přečtěte si více
načítání