Pokud podnikáte, určitě chcete, aby o vás lidé věděli. To je základní předpoklad prodeje. Sám o sobě ale nestačí. Zákazník potřebuje vědět, proč by měl nakoupit zrovna u vás. Marketing pro to má různé nástroje a jedním z nich je vytváření hodnotného obsahu.

Ten můžete publikovat na:

  • svém komunikačním kanále  (blog, sítě apod.) nebo
  • obsah o vás zveřejní někdo na jeho komunikačním kanále.

A už v tom je rozdíl. A už to pojmenovávám medializací. A už o to se můžete snažit, abyste byli (nejen v tomto roce) více vidět.

Posilte status odborníka

Proč medializace? Protože je rozdíl, když sami o sobě mluvíte jako o odborníkovi na určité téma nebo okruh problémů pro své publikum/komunitu a nebo když vás někdo jiný za odborníka označí a na to téma s vámi mluví. A na tomto principu fungují média – jako sociální potvrzení, že vy jste ti praví, kteří by se měli k tématu vyjadřovat. Jako zkratka k důvěře čtenářů nebo posluchačů daného média.

A co myslím těmi médii? Díky momentálnímu stírání hranice mezi obsahovým marketingem a PR se nemusíte dívat na média jen v jejich tradičním slova smyslu – tedy jako noviny a časopisy, rádio nebo televize. Podobně vám může posloužit třeba „jen“ online komunikační kanál, který sleduje vaše cílová skupina, jako třeba:

  • blog/vlog
  • online magazín
  • podcast
  • živé vysílání na fan page
  • tematický týden ve skupině
  • příspěvek na konferenci nebo online summitu.

Výhodou těchto formátů, třeba právě oproti tradičním médiím, je jejich dostupnost v krátkém časovém horizontu. Můžou přitom oslovit pro vás to pravé publikum. Navíc se v nich snáze osmělíte vyzkoušet vaši schopnost argumentovat na určité téma, vystupovat, vidět se, slyšet se.

A v neposlední řadě vám poslouží jako zmiňovaný důkaz o vaší odbornosti pro klienty i pro další média (třeba na sítích nebo jako odkaz v portfoliu na stránce “o mně”, “napsali o nás” nebo přímo “pro média”).

A mezi média řadím tyto komunikační kanály také z důvodu, že fungují na podobném principu. Zaujmete-li jejich tvůrce, sami vás osloví, abyste v jeho obsahu figurovali. Zároveň máte skvělou možnost své téma přímo nabídnout tak, aby to dávalo smysl i vám.

Nabídněte své téma

Oslovte přímo tvůrce podcastu nebo živého vysílání a už v komunikaci s ním dejte jasně najevo, co bude pro jeho publikum přínosem, když vás do vysílání přizve. Je to podstatný rozdíl oproti tomu, když jen neadresně vyhlásíte: tady jsem, chcete mě? Nehledě na to, že adresným oslovením máte možnost ovlivnit téma, na které „potřebujete“ mluvit. V každém případě nezapomínejte, že výsledné pozvání, ale i podoba je na vašem hostiteli (to zdůrazňuji zvlášť i pro „velká“ média).

Dává vám to smysl? Pokud ano, zkuste oslovit někoho blízkého, ale třeba i někoho, po kom zatím jen tak po očku pokukujete. Inspirací vám může být několik tipů na podcasty a kanály pro podnikatele:

Web/YouTube/sítě:

Podcasty:

Chcete-li přidat svůj komunikační kanál, ve kterém dáváte prostor hostům, napište mi.