Výhodou online světa je, že boří mnohé hranice, na které narazíte ve fyzické realitě. Otevírá vám možnosti spolupráce, při kterých nejste omezené vzdáleností. A to může být pro projekty mnohdy klíčové. Proč toho tedy nevyužít? Jaké jsou výhody spolupráce v podnikání pro vás samotné a vaše klienty? Kde navázat vhodné kontakty? A jak poznat, že spolupráce pro vás bude úspěšná? Svůj náhled sdílí tři ženy, které propoují své know-how ve společném projektu.
Spolupráce znamená rozšíření kontaktů i vzájemnou podporu
„Z vlastní zkušenosti mohu říct, že mě spolupráce neuvěřitelně posunula dopředu. Obohatila mě nejen profesně, ale také na cestě osobního rozvoje. Získala jsem nové publikum, nové klienty pro vlastní podnikání, posílila svou pozici experta, získala další spolupráce. A co je důležité, nebyla jsem na to sama,“ říká Sandra Čermáková, markeťačka vzděláním i praxí, která pomáhá klientkám zkrátit cestu k srdci jejich zákazníka.
Právě podpora je pro ni zásadní: „Získáte názor dalšího člověka, který vás podpoří a pomůže vám s kampaní. V podstatě jako jediné mínus bych viděla čas, který je třeba vyšetřit navíc pro společné předávání informací.“
Sandra přidává 3 tipy na navázání kontaktů:
- Kde navázat kontakty? Online pole je široké. Na tu pravou osobu můžete narazit ve facebookových skupinách, mezi vašimi klientkami nebo můžete být naopak sami její klientkou. Využijte sílu online networkingů a brainstromingů, kde často vznikají úspěšná propojení. Nebojte se člověka, se kterým souzníte, oslovit. Nezapomínejte ale ani na akce mimo online svět. Jednorázově není problém přejet skoro celou republiku. I já se občas vydám na setkání z Ostravy až do Prahy. Každý týden by to bylo problematické. Jednou za čas je to nesmírně obohacující.
- Koho si vybrat pro spolupráci? Ač budete pracovat na společném projektu, má každá z vás i vlastní podnikání. Je dobré na to myslet a zvolit člověka, se kterým máte společnou cílovou skupinu, ale nejste přímá konkurence.
- Jakou zvolit formu spolupráce? Pokud se ještě neznáte dostatečně dobře, začněte zlehka menší spoluprací. Může se jednat o rozhovor, bonus, který natočíte do nějakého kurzu. Toto všechno zvyšuje vaši expertízu a samo o sobě bude přínosné, i když další spolupráci nenavážete.
„Důležité je, jak spolu lidé ladí, jak se doplňují. Pokud při spolupráci budete trávit mnoho hodin, pečlivý výběr je na místě,“ uzavírá Sandra
Spolupráce znásobuje ženskou sílu
„Spolupráce je ženám daná tak nějak přirozeně. Máme vlohy spolupracovat. Chápeme, že společně se nám roste snáze a rychleji, že se můžeme obohacovat a podporovat na naší cestě,“ říká Dita Krhovská, praktik metody Thétahealing – ve stavu théta mění s klienty různá omezující přesvědčení a nahrazuje je novými pocity pro zdravý a šťastný život a podnikání plné prosperity, radosti a naplnění.
Pro Ditu je při navazování spolupráce klíčová intuice: „Je to taková ta vnitřní chuť a touha s danou ženou či ženami spolupracovat, vyzkoušet si něco nového a také se něco nového naučit.“
Zkušenosti jiných nejsou podle Dity na škodu, ale někdy se vám může dobře spolupracovat i s někým bez zkušeností. „I reference mohou být zavádějící, protože co sedne jednomu, nemusí ladit druhému,“ myslí si. „Určitě dobrý ukazatel je, pokud vám spolupráce činí radost. Vidíte pak benefity, které plynou z toho, když se ženy propojí. Propojí tak totiž své kvality, expertízu a svou jedinečnost do společného celku, který znásobuje jejich sílu,“ uzavírá Dita.
Spolupráce přináší komplexní řešení pro klienty
„Spolupráce více expertek může přinášet klientům komplexní řešení a podporu. Klienti se nemusí rozhlížet na několika místech najednou, ale získají podporu hned v několika oblastech,“ myslí si Kristýna Houšková, expertka na technické vychytávky pro podnikatelky.
Dostanou-li péči ve společné projektu, nemusí podle Kristýny klienti opakovaně vyprávět, co potřebují a kam se chtějí posunout. „Tým si informace předá, a může tak přinést efektivní řešení a podporu, ve které nebude nic chybět. Klienti mohou z vaší synergie vytěžit opravdu maximum. Ženská energie je v tomto silná a mocná,“ připomíná Kristýna s tím, že takové propojení si s koegyněmi už několikrát zkusily v projektu Pro podnikatelky, kde snoubí svět marketingu, techniky a mindsetu, tedy tři pilíře, které vytvářejí klientům pevnou půdu pod nohama a pomáhají jim růst.
Spolupracujete ve svém podnikání s jinými ženami? Co přináší takové spojení vám nebo vašim klientům? Narazili jste na nějaká úskalí? Nebo máte zákaznickou zkušenost? Podělte se v komentáři na facebookové stránce magazínu.